Jak nie tracić czasu i umieć nim zarządzać?

Doba powinna mieć 36 godzin - takie stwierdzenie słyszy się coraz częściej. Ludzie wciąż za czymś gonią, mają mnóstwo obowiązków i nie nadążają z wszystkim na czas. Narzekanie na brak czasu nie jest metodą na jego wydłużenie. Chyba nikogo nie zdziwi, że każdy ma tego czasu tyle samo, a niektórzy są w stanie wykonać wszystkie zaplanowane czynności, a inni nie. Planowanie jest tutaj kluczowym słowem, które odgrywa ogromną rolę w efektywnym rozdzieleniu codziennych zadań. Jak radzić sobie z brakiem czasu? Kilka rad poniżej.

Liczy się plan

W celu lepszej organizacji czasu obowiązkowo należy postarać się o lepsze uporządkowanie. Dokładne zaplanowanie wszystkich zadań, obowiązków i czynności znacznie ułatwi życie i pozwoli z wszystkim zdążyć. Trzymanie się ustalonego schematu nie tylko jest bardzo mobilizujące, ale także jasno obrazuje, co jeszcze jest do zrobienia, gdzie uzyskało się zapas czasu, a gdzie można nieco wydłużyć termin.

Jak nie tracić czasu i umieć nim zarządzać?

Pamiętaj o odpoczynku

Nikt nie jest robotem i każdemu należy się chwila wytchnienia. Chwila przerwy i relaksu musi być obowiązkowo zawarta w harmonogramie na cały dzień. Odpoczynek nie będzie marnotrawieniem cennych minut. Wbrew pozorom wytchnienie może jedynie przynieść same korzyści. Moment na zebranie myśli, reset i regenerację ułatwi późniejsze działanie, doda energii na dalszą pracę i kolejne aktywności. Dobrym zwyczajem jest wydzielenie priorytetów, wśród których musi być czas dla rodziny. Frustracja, złość i żal nie będzie sprzyjał koncentracji. Wyrzucanie sobie, że nie ma się czasu dla bliskich, bardzo osłabia i wpływa na spadek energii i zmniejsza efektywność.

Nie marnuj czasu

Wiele osób, nawet nieświadomie, marnuje czas na głupoty. Myślenie o niebieskich migdałach, czy czas bezsensownie spędzony na telefonie, czy przed telewizorem mógłby być dużo lepiej spożytkowany. Ponadto takie czynności męczą i nie pozwalają na regenerację. Dobrze jest pamiętać także o regularnych posiłkach, ponieważ na głodzie nie pracuje się sprawnie, a każde działanie wykonuje się znacznie dłużej.